Lanternefest

Høsten er her og november har igjen meldt sin ankomst. Dagene blir mørkere og det var tirsdag kveld tid for lanternefest på skolen. Årets lanternefest avholdes 8. november 2023

Hvorfor feirer vi egentlig lanternefest? Verden over markerer steinerskolene overgangen fra høst til vinter. Lanternesanger synges og nydelige kaker blir bakt. Sankt Martin av Tours, ble født i Ungarn ca år 315. Martin var en legende som beskyttet fattige og utstøtte i samfunnet. Historien forteller om Martin som ga halvparten av kappen sin til en tigger som frøs, hvor Kristus viste seg for ham kledt i tiggerens kappe. Historien formidler en tanke om nestekjærlighet og det og ta vare på hverandre. Videre kan du lese historien om sankt Martin.

Bildegalleri lanternefest