Hva er WOW-dagen?
Waldorf One World Day, forkortet til WOW, er en dag der elevene på Steinerskolen går sammen om et felles engasjement for å vise og gi sin støtte i form av kulturelle bidrag og donasjoner til institusjoner rundt i verden som sårt trenger økonomisk støtte for å hjelpe de som trenger det.

Alle elevene arbeider også en dag eller på andre måter bidrar med 300,- hver. I år valgte Steinerskolen i Indre Østfold å gi støtte til institusjoner i Nepal. I 1992 startet et prosjekt med 13 personer som ble kalt Shanti Sewa Grisha, som i dag har flere institusjoner samlet under seg.
Disse utfører sosialt arbeid for mennesker som ikke samfunnet bryr seg om; de fattige, spedalske, handikappede, eller kort sagt: de utstøtte.

Opp gjennom årene har det blitt startet en Waldorfskole, barnehage, gård, verksteder, klinikk, suppekjøkken og to landsbyer.
Godt over 800 mennesker har funnet beskyttelse, omsorg og fått seg jobb her. WOW-dagen gir et godt eksempel på hva elevene kan gjøre for å skape en bedre verden, og de lærer at de kan bidra til å forme samfunnet og de sosiale forhold rundt seg.