Mange tok turen innom skolen på lørdag, for å ta seg en runde i de bugnende bodene. Klassene, lærere og foreldre bød fram alt fra selvdyrkede planter og fruktsaft til gjenbruksartikler og egenproduserte hoppetau. Inntektene gikk til elevenes egne klassekasser og blir brukt til turer og arrangementer. I kaféen kunne man ta seg en pause i skyggen, og arrangementene stod i kø hvis man ønsket underholdning.

6.klasse satte opp det greske skuespillet om «Hades og Persefone». Mange tok turen for å se spillet, og alle de hektiske ukene med øving bar frukter! Et flott og gjennomført skuespill med nydelige kostymer og replikker som satt spikret- og til og med på nynorsk! Takk til 6.klasse og Anita!

7.klasse førte stafettpinnen videre, og viste skuespillertalent med spøkefulle vendinger i oppsetningen av «Robin Hood». Mange fikk seg en latter da miljøbevisste elever trakk paralleller til dagens plastikkforbruk dypt inne i Sherwoodskogen, og delte ut gratis handleposer i stoff. Takk til 7.klasse, Inger Johanne og Glen!

Anne Dore og Kristine viste «Rapunzel» som marionetteteater, og mange tok turen inn i det magiske 1.klassrommet.
Både store og små fulgte spent med på eventyret som utspilte seg på scenen. Takk til dedikerte lærere i 1.klasse!

Flere benyttet også muligheten til å snekre seg et insekthotell på sløyd-workshopen. De fikk med seg søte boliger hjem, og kunne stolt skryte av nye snekkererfaringer med drill, sag og hammer.

De som måtte ønske det kunne få informasjon om skolen og omvisning rundt i klasserommene. I 3. og 4. klasserommet var det stilt ut elevarbeider fra ulike hovedfagsperioder, prosjekter og fag. Ta en titt på de flotte arbeidene i bildene under!

Tusen takk til alle som bidro til at dette ble et minneverdig marked!